קטגוריות
בלוג

הזוגיות היא המשענת שלכם בחיים

נניח שמישהו היה עורך מחקר של יותר מ 70 שנה על הגורמים שיגרמו לכם להיות בריאים יותר, לחיות יותר זמן ובאיכות חיים טוב ולהיות באופן כללי יותר מאושרים. איזה מחקר מדהים זה היה, יכולנו לכוון את החיים שלנו כך שהם יהיו יותר מספקים, יותר ארוכים ובאיכות טובה יותר. לא הייתם לוקחים את התוצאות ומיישמים באופן מיידי ? אז זהו, שמחקר כזה מתקיים משנות ה 30 של המאה הקודמת והממצאים הם חד משמעיים ומאד ברורים. באוניברסיטת הרווארד עוקבים כבר 75 אחרי קבוצה של אנשים והמנהל הרביעי של המחקר מספר על התוצאות בהרצאת TED מאד מרגשת כאשר המסקנה של המחקר מאוד ברורה: איכות החיים שלכם תלויה באיכות הקשרים החברתיים שלכם. נכון, זה לא גילוי שיפיל מישהו מהכיסא כי התחושה שזה המצב קיימת כנראה אצל כולנו באיזה שהוא מקום אבל לשמוע מסקנות ממחקר כל כך ארוך זה כבר מחייב מחשבה ושינוי התנהגות.

גם המחקר של הרווארד וגם מחקרים רבים אחרים מראים שבני הזוג הם הקשר המשמעותי ביותר שיש לכם וקשר תומך וטוב ישפר לכם את הבריאות ויוסיף לכם שנים רבות וטובות. אז איך מטפחים את הקשר עם בן או בת הזוג ? למה אחוז כל כך גבוה של זוגות מתגרשים אחרי תקופה קצרה ? הסוד הוא לבנות שכבות של אינטימיות וקשר שכדאי להתחיל לבנות מיד בתחילת הקשר שמורכב מאינטמיות    . אל תאמינו לסרטים הרומנטיים שרואים בהוליווד, הזוגיות היא משהו שחייבים לטפח באופן יזום ועקבי לאורך השנים. תקבעו לכם דייט שבועי ותעשו משהו שאתם אוהבים. תפנו לכם כל יום זמן נוח לדבר אחד עם השני, לא רק על סידורים אלא איך הרגשתם במשך היום, מה עשה לכם שמח ומה עשה לכם עצוב ובעיקר תהיו תמיכה אחד בשני.

אז בואו נקיים כולנו קצת פחות זמן "מסכים" וקצת יותר זמן איכות עם בני ובנות הזוג שלנו. לא רק שנרוויח בריאות טובה אלא נעשה טוב למסגרת המשפחתית המורחבת שלנו ונביא תחושות טובות לסביבה שלנו.