קטגוריות
בלוג

תמ"א 38 ברמת גן לעומת בחיפה

מדינת ישראל נמצאת בתנופת בנייה שלא נראתה כבר שנים, החל מהערים הקטנות ועד לערים הגדולות. כמובן שישנם כמה ערים שמובילות בלא מעט פרויקטים התחדשותים כמו תמ"א 38, אך היינו רוצים למקד אתכם בשתי ערים די פעילות לשינוי והתחדשות עירונית. העיר הראשונה היא לא אחרת מהעיר רמת גן, אשר נמצאת בלב ליבה של מרכז הארץ וממש מרחק נגיעה מהעיר תל אביב. והשנייה היא כמובן מלכת הצפון והלא היא חיפה, העיר השלישית בגודלה בארץ. בשתי אלו מתקיימים כיום לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית לצד פרויקטים חדשים, ואנחנו ננסה לעשות לכם מעט סדר בנתונים של שני הערים.

תמא 38 בעיר רמת גן

העיר רמת גן בעלת מאה וחמישים אלף תושבים, גובלת בעיר בני ברק וגם בעיר תל אביב. היא נחשבת לעיר יחסית ותיקה והשנה אמורה לחגוג גם מאה שנים להיווסדה, מה שמביא גם ללא מעט פרויקטים שונים של תמא 38 ברחבי העיר. העיר שמבחינה נדלנית עומדת על ממוצע הנושק ל30 אלף שקלים למטר מרובע ןממוצע של 2 מיליון שלוש מאות למחיר דירה. רמת גן גם הפכה בשנים האחרונות עם קרוב ל 500 פרויקטים של התחדשות עירונית ובשלבים שונים, מה שמציב אותה מבין חמשת הערים הפעילות. פרויקטים אלו קורים החל מרחוב שלום עליכם ועד לרחוב רוקח. פרויקטי תמ"א 38 ברמת גן יכולים להיות מעולים עבור השקעה וגם למגורים, מכיוון שלא רק שהעיר רמת גן היא מבין הותיקות בארץ אלא בעלת מדד חברתי כלכלי של 7 מתוך 10.

תמא 38 בעיר חיפה

חיפה היא גם כן ניצבת מבין חמשת הערים הפעילות בהתחדשות עירונית, ואם אפשר לדייק היא ניצבת במקום השלישי עם מאות של פרויקטים ברחבי העיר וגם כן בשלבים שונים. אך לא רק הדירוג מראה את ההתחדשות העירונית שעוברת העיר חיפה, אלא גם מספר הפרויקטים שאושרו בשנה האחרונה שעומדים על כ100 פרויקטים להתחדשות עירונית. העיר חיפה שמונה קרוב לרבע מיליון בני אדם ונחשבת לשלישית בגודלה בארץ, יכולה להוות בית חם גם למשפחות צעירות וגם לזוגות צעירים אשר מחפשים הזדמנויות חדשות במחירים נמוכים מהמרכז. המחיר הממוצע למטר בחיפה (לא רק בפרויקטי תמ"א 38 בחיפה, אלא בכלל) עומד כיום על כ 14 אלף שקלים ומחיר ממוצע לדירה עומד על כמיליון מאה אלף שקלים!