קטגוריות
בלוג

איתור חשבון מוגבל של חברה

לא מעט לקוחות וגם בעלי עסקים נתקלים במקרים של צ'קים ללא כיסוי, אל אלו מצטרפים גם כן שוכרי דירות שגם כן נכללים בחלק ממקבלי הצ'קים. מקרים אלו עלולים להוביל להפסדים של לא מעט בתי עסק וגם שוכרים, אך בשביל שלא תקלעו למצב שכזה חשוב מאוד שתעשו בדיקה על מנת למצוא חשבון מוגבל. כך תוכלו לדעת אם נותן השירות שאיתו אתם עובדים או בעל העסק נמצא תחת הגדרת "חשבון מוגבל", ותוכלו לצמצם מקרים של צ'קים ללא כיסוי להימנע ממצבים שכאלו.

איך אפשר לבדוק חשבון מוגבל?

צ'קים ללא כיסוי עלולים לגרום ללא מעט בעיות וחלק מהן כוללות גם בעיות תזרים, אשר עלולות לייצר לא מעט צרות, בדיוק כמו שב2018 חזרו קרוב ל3.5 מיליון שקלים בשיקים. ובשביל להימנע ממצבים שכאלו תוכלו לעשות זאת על ידי בדיקה פשוטה של פרטי החשבון שרשומים על השיק עצמו, מספר החשבון, סניף, תעודות זהות וכו. יחד עם זאת תוכלו לעשות גם בדיקה על ידי תעודת זהות בלבד ואת כל אלו תמצאו באתר של בנק ישראל, אשר נותן מעניק את החיפוש הזה ללא תשלום.

האם כל החשבונות מופיעים?

ובכן לא בדיוק מכיוון שישנם מקרים שהחשבון עוד לא הועבר אל רשימה המוגבלים או שהינם לקוחות מחוץ לארץ. יחד עם זאת ישנם גם מקרים משפטיים כמו הגשת ערער לבית משפט המחוזי בעניין חשבון מוגבל, איחוד תיקי הוצאה לפועל, הגבלות מס שונות ועוד. כל אלו לא יופיעו ברשימות של החשבונות המוגבלים, אך עדיין חיפוש מסוג זה, שנקרא איתור חשבון מוגבל, הוא דבר מומלץ וחשוב לעשות בזמן קבלת צ'קים.

איך חשבון הופך למוגבל?

שנה קלנדרית בנויה משניים עשר חודשים, על פי בנק ישראל בכל אותם שניים עשר חודשים מותר לבעל החשבון בין אם חברה או אדם פרטי, לא לכבד עד עשרה שייקים במהלך אותם חודשים. במידה ולבעל החשבון לא כובדו שמונה שייקים במהלך כל השנה הקלנדרית ובשבוע האחרון לאותה השנה, שייק שלו חזר, יוכרז החשבון כעל חשבון מוגבל. כמובן שישנה אפשרות להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על ידי עורך דין, בין אם בהגעה לבית משפט על מנת לקבל השהייה של החשבון או בשליחת מכתב מטעם עורך הדין.