קטגוריות
בלוג

מתי צריך אדריכל רישוי?

לא מעט לקוחות נוטים להתבלבל בין תפקידו של אדריכל לבין זה של מעצב פנים, הבלבול אמנם יכול להיות מובן אך בכל הקשור לאדריכל רישוי, האחריות המוטלת עליו היא הרבה מעבר לבחירת ספה או תאורה בכניסת הבית. על כתפיו של אדריכל מונחים לעיתים בנפרד ולעיתים בחלק גדול מהמקרים כמה משימות, הן יכולות לכלול שרטוט של כל הבית, תיכנון עירוני, אדריכלות נוף ואדריכלות פנים. על כן אדריכל בעל רישוי יוכל לתת מענה לכל אחד מסוגי התכנון הללו, ולפני שיפוץ או בנייה של בית חדש מומלץ להכיר את תפקידיו של אדריכל לפרטי פרטים.

אדריכל רישוי – מהתכנון ועד להיתרים

אחד מתפקידיו של אדריכל הוא בעצם "לייצג" את בקשת הבנייה או התכנון שלנו עבור השיפוץ המסיאבי או בניית הבית שנבקש. אפשר לומר כי "האיש שלנו" בוועדה לתכנון הוא לא אחר מאשר האדריכל שלנו, ולכן הוא גם אחראי כמעט בבלעדיות על תכנון הבית והתאמה שלו על פי הצרכים והבקשות שלנו. לכן הרבה לפני שאנו אפילו קונים את השטח או חותמים על החוזה, מומלץ שיהיה בשרותנו אדריכל מקצועי ומיומן שיידע גם לבצע הדמיה לתכנון אותו אנו מבקשים וגם ידע לייצג אותנו אל מול הוועדה לתכנון מקומית ולהפוך את החלום והתכנון שלנו לכדי מציאות. מלבד זאת אדריכל טוב ידע לעזור לנו לבצע התאמות על פי ההיתרים ולפי הרצונות שלנו. 

אדריכל טוב יודע לנגן

לא על שום כלי מוזיקלי אלא על ההכרה המדויקת של הבנייה, כך למשל התאמה של מרפסת אל מפלס שני בבית או התאמה של בריכה לגודל הבית, תעשה תוך כדי התחשבות במפרטי הבנייה השונים ותהליך הבנייה עצמו. לכן אדריכל מיומן ידע לא רק לחבר עבורנו את כל ה"משאלות" או התכנונים לבית החדש, אלא גם להתאים אותם בצורה הנדסית ורלוונטית עבור סדר הבנייה. מלבד זאת קבלן טוב יידע גם לעזור במו"מ מול אנשי מקצוע נוספים, החל מקבלן חשמל ועד למנהל פרויקט ייעודי. לכן השכרת שירותים של אדריכל טוב תעזור לנו לא רק בקבלת ההחלטות, אלא גם בהיצמדות אל התוכנית המקורית והרעיון שלנו לאורך כל שלב בתהליך הבנייה.