קטגוריות
בלוג

האם אפשר לוותר על השתלת עצם?

מערכת הפה והלסת שלנו נחשבת לאחת המערכות החשובות בגוף שלנו, בעזרתה אנו יכולים לאכול, לדבר ולשתות. אך מבין מרכיביה של המערכת, דווקא השיניים עלולות להזדקק ללא מעט טיפולים שונים לתחזוקה ואפילו לתיקון וריפוי. אחד מהם הוא כאשר עולה צורך לעקירת שן והחלפתה בשתל חדש, מקרה כזה עלול להוביל למסור בעצם השן אשר אמורה להגן על שורש השן. הליך שכזה עלול להוביל להרמת סינוס או להשתלת עצם, הליך שאמור לארוך קרוב לשעה וחצי אך עם זמן החלמה שאורכו כמעט שנה. אבל עם הטכנולוגיה הקיימת היום, ניתן לוותר גם על השתלת עצם או הרמת סינוס, וכך ניתן לעשות זאת.

איך מוותרים על השתלת עצם?

חלק לא קטן מהאוכלוסייה איננו יכול או מבקש שלא לעבור השתלת עצם, לא רק בשל זמן ההחלמה הארוך או בשל האיסורים השונים שיחולו על המטופל לאורך שנת ההחלמה אלא בעיקר כי היכולת של השן והשתל להיקלט לא תמיד גבוהים, ואם נעשו בידי רופא לא מיומן מספיק  הנזק אף יגדל.
על כן קיימים כיום ארבעה פתרונות די חדישים בכדי לוותר על האפשרות של השתלת עצם או הרמת סינוס בשום צורה ואלו שני הטיפולים השכיחים מבניהם:

  • שתלים קצרים
    שתלים אלו מגיעים לאחר תכנון הנדסי מורכב, אשר הופך את השתלים הללו ללא תלויים בכמות של עצם השן והופכים את ההחלפה שבין השן החולה אל השתל החדש למהירה קלה ונוחה. טיפול זה לעומת השתלת עצם, אינו נמשך זמן רב ואילו זמן ההחלמה ממנו קצר אך מעל לכל הוא איננו פולשני כהרמת סינוס או כל פתרון אחר.
  • שתלים בזאלים
    סוגי שתלים אלו מתחלקים לשתלים דקים במיוחד, שתלי דיסק ושתלים חובקים כאשר אורכם נע בין 10 עד 16 מ"מ. כל תפקידם של השתלים הללו הוא חיבור אל לסת המטופל ולא אל עצם השן, ובכך להימנע מתלות בכמות העצם ולבצע השתלה ללא הרמת סינוס. חשוב לזכור כי אופי השתלה זה נחשב ללא מומלץ עבור הסובלים ממחלות כרוניות כמו סכרת ומחלות לב שונות.