קטגוריות
בלוג

הומור הוא הדבק של זוגיות

עצות לזוגיות טובה קל מאד למצוא באינטרנט, עשרות ומאות אתרים, קבוצות פייסבוק, בלוגים וכל סוג של מקור מידע ברשת מכיל עצות מפורטות והדרכה לטיפוח הזוגיות. אז איך זה שאחוז הזוגות שמתגרשים אחרי תקופה לא ארוכה מתקרב ל 50% ? לפי ההדרכה שקוראים בעמודים הרבים שמוקדשים לנושא הרי כולם היו אמורים להיות בזוגיות מושלמת וללכת יד ביד אל השקיעה כמו בסרטים של הוליווד.

אז באמת אף אחד לא רוצה להתגרש, פעולה כזו היא גם הודאה בכישלון וגם, במקרים רבים, מקור לכאב לב לבני המשפחה הקרובה וגם הרחוקה. במקרים לא מעטים, יש גם מחיר כלכלי לגירושים שכולל לא רק את העלות הגבוהה של עורכי הדין אלא ירידה משמעתית בהכנסות של בני הזוג שמתגרשים. כל אלה עובדות ידועות ולמרות זאת זוגות לא מצליחים לשמור על הנישואים שלהם במצב תקין.

קשר זוגי בנוי ממספר שכבות של אינטימיות, הראשונה היא רגשית, אחרי כן גופנית ובסוף מינית. על מנת שנישואים יהיו מוצלחים יש צורך לקיים את האינטימיות בכל השכבות האלה, וכל העצות בכל אתרי האינטרנט נופלים כולם לאחת מקטגוריות האלה. מה שלא תמיד מובן הוא שיש סדר, סוג של מדרג, ושהשכבה של אינטימיות ריגשית היא הבסיס לכל הבניין הזה שנקרא נישואים. לכן עצה על סקס מדהים (אינטימיות מינית) תפעל רק לזמן קצר בגלל שחסר הבסיס של האינטימיות הרגשית שבלעדיו המיניות היא רק מכניקה עם תפוגה די מהירה.

כל אדם מקיף את עצמו בחומות הגנה, וכאשר שני בני זוג נישאים יש צורך שהם יורידו קצת את ההגנות אחד מהשני על מנת להשיג את האינטימיות שהיא הבסיס לנישואים שלהם. אבל חומות ההגנה הם הרגל שקשה לשנות, וכאן הומור יכול להיות כלי מצוין, והטוב ביותר הוא הומור עצמי. בגלל חומות ההגנה אנחנו נוהגים לקחת את עצמינו יותר מדי ברצינות, אתם מוזמנים לחשוב על זה ולהנהן בחיוב, והומור יכול להוריד קצת את החומה הזו של חשיבות עצמית ולהיות הדבק שיחזיק את הנישואים שלכם.