קטגוריות
בלוג

סכין סנטוקו מומלצת

לא פעם אנו מצליחים להנות משילוב של כמה עולמות, בין אם מדובר בשילובים עיצוביים מהעולם המערבי והמזרחי או בסגנונות מוזיקה ואפילו פעילויות ספורטיביות כמו יוגה, ג'ודו ועוד. אך כאשר מדובר בהתחברות שבין מטבחי המערב אל המזרח, אנו לא רק נהנים ממטעמים ושילובים עניני טעם אלא גם מוצרי מטבח מתקדמים ויעילים במיוחד. אחד מאותם שילובים וחידושים של העשור האחרון, אלו הם כמובן סכיני הסנטוקו הנחשבים לשעטנז שבין סכיני השף היפנים המסורתיים, לבין סכיני השף המערביים. שילוב זה מתבטא בין הצורך לחיתוך של ירקות, כמו הנהוג בכל המטבחים הביתיים והתעשייתיים ביפן לבין הצורך לחתוך בשר הנחשב לצורך חדש מאז חשיפת יפן אל המערב.

סכין סנטוקו מומלצת: כמו שציינו השילוב שבין חיתוך ירוקת אל חיתוך של בשר, הינו די חדש ביפן ועל כן הוליד את סכין הסנטוקו אשר מצליח לקצוץ ירקות בצורה יעילה במיוחד וגם לעשות שימוש בחתיכות בשר עדינות ומורכבות כאחד. הדגם הראשון והמומלץ הוא כמובן דגם ההיגאשי מבית חברת האיקרי, אשר עשוי מפלדת אל חלד איכותית בגימור של פלדת שמדק עם דוגמא מרהיבה. אורכו של הלהב הוא 180 מ"מ ואורכה של הסכין כולה הוא כ315 מ"מ ובעל עובי להב של כ2 מ"מ. העלות של סכין זו נעה בין כ450 עד כ620 שקלים. סכין נוספת מבית אקמי מוצעת בעלות גבוה יותר, עם למינציה אל חלד ועובי להב של כ1.7 מ"מ. גימור הסכין הינו גימור דמשק ואורכו הינו כ325 מ"מ עם ידית עץ ונע בעלות שבין 920 ל1100 שקלים.

סכיני סנטוק לא פחות מומלצות

סכין סנטוק מומלצת גם כן היא מדגם aogami super הנחשבת לבין הסכיני העילית של חברת סכיני טוסה כאשר דגם זה מציע גם יכולת תחזוקה קלה יותר, גימור אטרקטיבי ואורך להב של כ165 מ"מ עם גימור מרוקע. הסכין המעולה הזו עולה בין 780 עד 910 שקלים. סכין לא פחות מומלצת היא סכין סנטוקו סאטושי מבית טצ'והירו, המציעה עיצוב נקים ללא קשקושים ולהבים דקים המיוצרים מאבקת פלדת מתקדמת במיוחד. הידית הינה ידית נירוסטה מערבית יציבה ונוחה לאחיזה, כאשר עלות הסכין נעה בין 950 עד 1250 שקלים.